Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Στατιστικά. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα Στατιστικά. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Σάββατο 22 Νοεμβρίου 2008

Σκορ και θέαμα

Αν βγάλεις ενα μέσο όρο παραγωγικότητας μεχρι τώρα, θα δεις οτι στο ποδόσφαιρο έχουμε σκοράρισμα κάτι λιγοτερο απο 2 γκολ ανα αγώνα.
Δεν ξέρω αλλα πάντα μου άρεσει το παιχνίδι με πάνω απο 3 γκόλ.
Προτιμώ δε μία νίκη 4-3 απο μια με 1-0.
Ξέρω δεν ειναι πάντα συνώνυμο το σκορ με το θέαμα, ούτε η ουσία ( η νίκη ) με το σκόρ.
Οσοι δοκίμασαν να παίξουν ανοικτό ποδόσφαιρο είχαν πρόβλημα ειτε στην άμυνα ειτε στο κέντρο και εν πάσει περιπτώσει δέχονταν γκολ που δεν θα έπρεπε.
Γενικά δεν εχει πλάκα να βλέπεις ποδόσφαιρο οταν εκατέρωθεν οι επιθετικές προσπάθειες ειναι λίγες και αναιμικές. Ακόμα κι ενα ματς με σκορ 3-1 μπορεί να ειναι κάκιστο.
Η ενα ματς με 0-1 να ειναι καταπληκτικό.
Γι αυτο ειχα αρχίσει κάποτε να παίζω Προπογκόλ :)

Παρόμοια κατάσταση υπάρχει και στο μπάσκετ με μέσο όρο μεχρι τώρα τους 78 πόντους επίθεση ανα παιχνίδι για την κάθε ομάδα. Σίγουρα όποια ομάδα βάζει πάνω απο 85 σε κάθε παιχνίδι πάει καλά. Αυτο εχει δείξει η ιστορία. Σαφώς η άμυνα παίζει ρόλο. Ενα παθητικό στους 83 πόντους ανα παιχνίδι δεν ειναι καλό. Εκτός αν βάζει 98 δηλαδη πιάνει την κατοστάρα συχνά.
Αλλα όλοι δίνουν μεγάλη σημασία στην άμυνα, οπότε οι κατοστάρες ειναι σπάνιες.
Το καλό με το μπάσκετ ειναι οτι σε σύγκριση με το ποδόσφαιρο, ειναι πολυ ανώτερου επιπέδου και όπως και να χει πιο σπάνια θα δεις να ταλαιπωρούν τη μπάλλα.
Αν προσθέσει κανείς και το πολυ φθηνότερο εισιτήριο στο μπάσκετ σε σχέση με τα τρελά λεφτά που ζητούν στο ποδόσφαιρο για να δούμε συνήθως κακό θέαμα, τότε ... πάω μπάσκετ.

Και μια σκέψη :
Μήπως για να ανακοπεί η καφρίλα της εξέδρας, πρέπει να κάνουν κάτι οι ίδιοι οι παίκτες ;
Οταν βλέπουν καφρίλες στην κερκίδα, να σταματούν το παιχνίδι, να μαζεύοντια ολοι μαζι στο κέντρο και να κάθονται να τους κοιτάνε.

Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2008

Tendex

O δείκτης tendex ειναι ενας δείκτης αξιολόγησης απο τα στατιστικά του κάθε παίκτη και της ομάδας του. Αντικατοπτρίζει την απόδοση κάποιου παίκτη με βάση το σύνολο των προσπαθειών του μέσα στον αγώνα.
Υπολογίζεται με την παρακάτω φόρμουλα :
(ΠΟΝΤΟΙ) μείον (Χαμένες Βολές) μείον (Χαμένα δίποντα) + (rebounds) + (assists) + (Kλεψίματα) + (Τάπες) μείον (Λάθη) και όλο αυτο δια (Χρόνο Συμμετοχής)
Παράδειγμα τα στατιστικά του Παναθηναϊκού με τον Κολοσσό χτες ( απο το contra.gr )


( κάνε κλικ ναμεγαλώσει )
Ομάδα με υψηλό δείκτη tendex κερδίζει, αρκεί να εχει πάρει πολλές προσπάθειες.
Παίκτης με υψηλό tendex μπορεί να μην ειναι ο καλύτερος του γηπέδου.
Παράδειγμα χθες ο Σχορτσιανίτης έκανε tendex 0.812 ενω ο Διαμαντίδης με τον Κολοσσό έκανε 0.875.
Ναι αλλα ο Σχορτσιανίτης πέτυχε 8 πόντους σε 8.30" λεπτά συμμετοχής ενω ο Διαμαντίδης 15 πόντους σε 22.50" με τρίποντα και ασσίστς.
Αν ενας παίκτης εχει και τάπες και κλεψίματα και μεγάλη ευστοχία, λίγα λάθη, τότε βγάζει ενα tendex πάνω απο 0.800.
Δείκτης ποιότητας παίκτη και ομάδας αφου βγαίνει και ενα συνολικό.

Απο τους χθεσινούς αγώνες ο δείκτης tendex των ομάδων με μπλε χρώμα :

Παναθηναϊκός 0.580 [92-66] 0.280 Κολοσσός
Ολυμπιακός 0.430 [74-57] 0.250 Αρης
ΑΕΛ 0.385 [63-62] 0.320 ΑΕΚ
Πανελλήνιος 0.485 [82-60] 0.210 Ολύμπια

Ενα ομαδικό tendex πάνω απο 0.500 ειναι πολύ καλό και ενα ατομικό tendex πάνω απο 0.600 δείχνει παίκτη με μεγάλη συνεισφορά στην ομάδα του.
Παράδειγμα οι Φώτσης, Περπέρογλου και Διαμαντίδης στα δύο πρώτα φετινά ματς έχουν μέσο όρο tendex αντίστοιχα 0.832, 0.868 και 0.592

Σίγουρα ειναι απο τώρα υποψήφιοι για MVP του πρωταθλήματος, αρκεί βέβαια να διατηρηθούν σε τόσο υψηλά επίπεδα απόδοσης.

Σάββατο 11 Οκτωβρίου 2008

Στατιστικά Blog

Τον τελευταίο καιρό εχει ανέβει η κίνηση σε αυτο εδω το μπλόγκ.
Φιλοδοξώ να ανέβει κι άλλο αλλα αυτο ειναι δύσκολο τη στιγμή που υπάρχουν χιλιάδες αθλητικά στέκια, μπλόγκς, μεγάλα ειδησεογραφικά sites και φόρουμς με αθλητική ενότητα.
Εδω ειναι μπλόγκ και οχι δημοσιογραφικό αλλα καθαρά για να λέμε μερικές κουβέντες για τα αθλητικά. Θα μπουν και θέματα μη αθλητικά κι άλλα που ενδιαφέρουν τον ιντερνετόκοσμο, τα μπλογκς και άλλα διάφορα.
Πάντα η πρωτότυπη προσωπική ματιά ειναι ενα ζητούμενο. Αυτο προσπαθούμε.
Μια απλή πρόταση μπορεί να κινήσει μεγάλο διάλογο και μεσα απο αυτον να βγούμε καλύτεροι.
Ευχαριστώ για την συμμετοχή σας.


1. Κίνηση απο 28/04/2008 εως 1/10/2008


2. Κίνηση μήνα απο 11/09/2008 εως 10/10/2008
Φίλαθλος είναι άλλο. Μην το μπερδεύεις με τον οπαδό.